dijous, 12 de juliol del 2012

Torxes olímpiques en venda

Publicat a El Periódico el 12 de juliol del 2012

Al meu despatx llueix la torxa que fa vint anys em van donar -previ pagament de 15.000 pessetes- per haver estat portador de la flama dels Jocs de Barcelona'92. El meu moment de glòria olímpica va ser el 18 de juny del 1992 entre les localitats de Berga i Bagà, corrent carretera amunt en direcció al túnel del Cadí.
Unes setmanes més tard, vaig portar el foc olímpic per segona vegada. L'oportunitat va sorgir a Andalusia, a la província d'Almeria, de forma imprevista. Estava seguint el recorregut de la flama per tot Espanya com a periodista i aquell dia vaig pujar a l'autocar dels rellevistes per poder parlar amb ells. De seguida em vaig adonar que alguna cosa anava malament. Els corredors s'estaven acabant i el vehicle que traslladava els corredors de refresc no arribava. Què fem?, es preguntaven, inquiets, els responsables de la caravana. I jo, que els vaig sentir, em vaig oferir com a portador. D'acord, em van dir. Però no et podràs quedar la torxa, no et donarem l'equipament -tots els corredors hi tenien dret- i no ho podràs dir a ningú. I així va ser com em vaig convertir en l'única persona, que jo sàpiga, que va portar la flama dels Jocs de Barcelona dues vegades.
La torxa que des de fa anys m'acompanya en les meves hores de treball ha cobrat nova actualitat ara que el foc que il·luminarà Londres s'acosta a la seva destinació final. He vist que a internet es poden comprar torxes de Barcelona'92 d'ocasió. Els venedors en demanen quantitats que oscil·len entre els mil i els 6.000 euros i, segons es pot llegir en els anuncis, molts se'n desprenen per necessitats econòmiques. El foc olímpic ens mostra on érem i on som, les il·lusions i la confiança en el futur que teníem fa vint anys i la cruïlla on ens trobem ara. La venda del simbòlic objecte que un dia van portar orgullosos segurament servirà a alguns excorredors per pagar una lletra del banc o per arribar a final de mes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada