Publicat a El Periódico del 3 de febrer del 2011
Aquests dies, que estic més temps a casa per culpa d’una cama trencada, puc dedicar més hores de l’habitual a xafardejar pel Facebook i a navegar per internet. És així com he pogut conèixer dues formes ben originals d’esquivar la pertinaç crisi que ens afecta. La primera se la va empescar Daniel Bacho, un jove txec resident a Barcelona. ¿Va vostè just de diners i no sap si l’estiu que ve podrà anar de vacances? Doncs no pateixi, que el seu peluix viatjarà per vostè. L’empresa Barcelona Toy Travels ofereix la possibilitat que la seva estimada (¿mascota?) realitzi una estada de sis dies a la capital catalana amb totes les despeses pagades i visiti la Rambla , la Sagrada Família o la Casa Batlló. Per unes tarifes que oscil·len entre els 50 i els 70 euros, Bacho garanteix als seus clients que rebran correus electrònics del peluix, fotos al costat dels monuments que ha visitat i un petit souvenir de la ciutat. I perquè tots els seus amics estiguin al corrent de les seves aventures, fins i tot tindrà un perfil personal al Facebook.
L’altra iniciativa és menys friqui però no menys sorprenent. L’empresa Electro Recompra, de Sabadell, li garanteix la recompra de l’electrodomèstic que vostè va adquirir fa tres anys abonant-li fins al 100% de l’import que en el seu moment va pagar. ¿Duros a quatre pessetes? No ho sembla. Els televisors, rentadores i neveres recomprats es revenen després en països extracomunitaris en els quals els productes d’importació nous paguen uns elevats aranzels.
¿Crisi? ¿Quina crisi? Per als emprenedors imaginatius, situacions com l’actual ofereixen també grans oportunitats. Tant si mercadegen amb peluixos com amb rentavaixelles.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada